søndag 16. september 2012

Oslo bokfestival

Denne helga har vært en opplevelse fra jeg kom på fredag, og enda er den ikke over! For tredje år på rad er jeg på Oslo bokfestival! Og som tidligere år - i nydelig sommer/høstvær.

Helga startet fredag kveld på Dizzie showteater med Gitarkameratene. Les flott kritikk av premierekonserten i Aftenposten i dag. Denne konserten må dere ikke gå glipp av hvis den spilles i nærheten av der du bor. Dizzie var også en opplevelse - jeg har aldri vært der før, og det ble litt spesielt med alle kjendisene som dukket opp etter hvert.

Kvelden ble kronet med et gedigent fyrverkeri i ellevetida da jeg var på tur tilbake til hotellet.

Lørdag vekslet jeg mellom kjøp av bøker, diverse bokbad og boksigneringer. Som i de to foregående årene var den cubanske forfatterinnen Cecilia Samartin gjest i år også. Hun snakket både om Cuba og om sin nye bok - Dona Maria. Gleder meg til å lese boka! Morten Harket ble også intervjuet sammen med fotografen Stian Andersen. Skal si det ble stemning og lettere kaos etter denne seansen!

Får du anledning - så ta gjerne turen på Bokfestival neste år du også! Dette er en opplevelse.

Bokbad med Unni Lindell
 
Cecilia Samartin signerer boka si
Morten Harket til høyre
På hovedscenen: Cecila Samartin forteller om Cuba

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar