torsdag 19. mars 2015

Wagon Wheels

På The Norwegian Quilt Festival i fjor høst, var jeg på kurs med Sue Daley. Da begynte jeg på teppet Wagon Wheels. Dette teppet består av 25 "hjul" - og er innrammet av blomsterranker. Alt er håndsøm - i kjent Sue Dayley-stil. Jeg aner ikke hva som har skjedd, men plutselig synes jeg håndsøm er morsomt. Dette er greie ting å ta med i veska om man skal bort en tur, og man kan være sosial selv om man syr.


De første fem av de 25 hjulene er ferdige. Greie ting å sy, selv om det tar litt tid.


Jeg syr teppet i stoffer med et noe uvanlig fargevalg til meg å være. Blir spennende å se hvordan det blir når det endelig blir ferdig.

For de av dere som følger bloggen jevnlig, vil dere se at jeg nå er i gang med tre store håndsømprosjekt. I tillegg kommer AnnAKa sitt Nordlysteppet fra kurset i februar. For å få litt avveksling innimellom, bytter jeg på hva slags prosjekt som skal være i fokus. I tillegg må det nok lages en påskeduk i år også. Kan ikke ta sjansen på at symaskina ruster fast!


1 kommentar:

  1. Blir spennende å følge prosjektene dine fremover.. Du har virkelig satset stort.. Jeg har bare såvidt rukket å starte på spisebrikker.. Det blir fort til at jeg tyr til strikketøyet når jeg bare skal sette meg ned.. Men ideer, det mangler det ikke på, det er jo så gøy..

    SvarSlett