lørdag 12. desember 2015

Spisebrikker med trapesmønster

Endelig - nå har alle seks spisebrikkene fått lukkekant. Jeg har brukt trapeslinjalen til å lage mønsterfeltet. Brikkene er enkle å lage, men jeg syns egentlig at mønsteret er ganske dekorativt, selv om det er enkelt. 

Etter å ha sydd opp alle bitene jeg skar til for å utnytte stoffene, har jeg en lang remse ferdig. Ser for meg en lang løper, eller flere brikker. Kanskje blir det også nok til grytelapper. Men det blir ikke gjort mer ut av dette nå før utpå vinteren en gang, tenker jeg.


Disse to skal bli en liten vertinnegave etter hvert.


Disse fire skal snart starte en reise over havet om ikke alt for lenge.


Ser at mange syr julegaver i fleng. Det skulle jeg gjerne også ha gjort, men i år har motivasjonen manglet. Håper den kommer for fullt til neste jul.

Ha en fin tredje adventshelg! Husk å puste og kose dere midt i alle forberedelsene!🎄

1 kommentar:

  1. Enkelt, men flott mønster! Disse kunne jeg gjerne ønska meg:) Ønsker deg en flott advent!

    SvarSlett