torsdag 5. juli 2012

Fjellets gull modnes nå - men de er ikke for meg....

Endelig fikk jeg overskudd til å ta turen rundt øya! Har flere ganger tenkt at jeg skulle ta en trimtur, men det er bare blitt med tanken...

Også i kveld har vi en nydelig kveld på kysten av Trøndelag, og det fine været må utnyttes. Turen rundt øya byr på variert natur og mange vekster av forskjellig slag. Jeg har sett alle sammen hver eneste sommer i mange, mange år, men likevel blir jeg like glad hver gang jeg oppdager dem for første gang hver sommer.

Nå er det snart tid for multeplukking på kysten. Selv om det ikke er multer i store mengder, så er det alltid noe spesielt når denne tida nærmer seg. I kveld fant jeg 11 modne bær, men det er faktisk litt kart å se. Jeg drar på seiltur på søndag, og får ikke med meg sesongen her ute i år. Får håpe at min sønn og svigerdatter donerer litt til julemultekremen.

Fjellets gull eller kystens gull kanskje - fangsten i kveld ble
11 stykker modne multer.

Mmm... ser deilig ut ja!

Jeg mener at dette er en orkideart og at den heter Nattfiol.
 Den dufter himmelsk på stille og varme sommerkvelder.

... og Bergfrue - eller?

Vill nyperose dufter ikke bare nydelig - den er også veldig vakker .
Kos dere i sommervarmen og ferien alle sammen - enten dere er på fjellet eller sjøen. Sommerukene går fort og det gjelder å utnytte hver lille stund.

2 kommentarer:

  1. Vi får prøv å samle inn litt da veitdu... ;)

    SvarSlett
  2. Ja, æ håpa på at dokk kunn gjerra det! Sesongen e over her ute nåde æ e tebake

    SvarSlett