søndag 10. mars 2013

Blokkteppet er ferdig og har fått navn...

Nå er blokkteppet fra kurset med AnnAKa helt ferdig. Det har vært en tur i Oslo for å bli quiltet av Merete Ellingsen. Det har fått opphengskanal og lukkekant. Nå henger det på kjøkkenveggen og jeg har valgt å kalle det "Stjerner i sikte". Jeg synes faktisk at det passer perfekt på kjøkkenveggen.

Nå nærmer påska seg med stormskritt, og det er vel på tide å tenke på noe til denne høytiden også. En sniktitt på AnnAKa sin påskeløper "Høner og haner"...



Mønsteret til dette teppet fikk vi på kurs med AnnAKa i begynnelsen av februar. Vi lærte å bruke linjalen Lazy Angle. Morsomt arbeid som jeg gjerne vil prøve mer av. Nå er jeg i gang med et teppe bare med blokka i midten - øverste rad. Det er en del arbeid med disse blokkene, og det vil nok ta en stund før jeg har mange nok blokker til et slumreteppe.

Detalj fra teppet og quiltingen som Merete har stått for!
Dette ble et dårlig bilde, men det viser at løperen "Haner og høner" er i produksjon. Får håpe jeg rekker å bli ferdig til påske. Det er så mange andre ting jeg også har lyst til å lage, og produksjonen står ikke helt i stil med tida som kan brukes.

1 kommentar:

  1. Det var en otroligt fin väggkvilt som Du har sytt, tycker jag. Mycket fina färger tillsammans!

    Dollandesign

    SvarSlett