søndag 6. oktober 2013

Lenge siden sist...


Tenk at det er over to måneder siden siste blogginnlegg! Dagene har gått i ett og tida har rast avgårde. Mange ting har skjedd, men det er ikke blitt gjort så mye handarbeid akkurat. 
Nå er det ferie på skolen, og jeg skal også ta noen dager fri etter hvert. Tenker at det må bli bedre tid og overskudd til å sy når dagene blir roligere.

Sist helg hadde jeg en nydelig hyttetur på Røros sammen med tre venninner fra gymnaset. Tenk at vi har kjent hverandre i 43 år (det er faktisk 40 år siden vi gikk ut fra skolen i år). Helt utrolig! Denne gang skulle vi møtes hos Lillian, som sammen med sin mann har bygd en superfin hytte ved Aursunden på Røros. Flott selskap, god mat og drikke og et nydelig vær, gjorde helga til en minnerik opplevelse.

Takk til Lillian, Marit og Anne for ei flott helg!

 

 
Spreke damer på tur på søndag i et nydelig vær.


Jobber parallellt med flere ting akkurat nå. AnnAKa sine mønster er en favoritt og nå har jeg fokus på små punger og veske fra mønsteret Til Sydamen. Mønstret Blå fugl skal bli til Grønn fugl hos meg. Fargene på bildet kommer ikke riktig fram, men stoffene går i grønt og brunt. Som vanlig har jeg nok vært litt for forsiktig i fargevalget, og resultatet kan bli litt kjedelig. Vi får se når det ferdige resultatet foreligger.

For noen uker siden var jeg så heldig å få være med på thrunk-show med Helen Stubbings. Hun lager noen fabelaktige tepper, for det meste med håndsøm og broderier. Dette har jeg lyst til å prøve, og nå er jeg så vidt i gang med prepping av sekskanter til mønsteret Edelweiss. Har ikke alle stoffene enda, og jeg kommer ikke i gang med sammensyingen før jeg får tak i hovedstoffet og brodert på dette. Gleder meg til jeg kommer ordentlig i gang!

2 kommentarer:

  1. Jeg syns ditt valg av Grønn fugl i stedet for Blå fugl er mye mye finere enn originalen, og slett ikke kjedelig. Rett og slett flott etter min smak i alle fall :-)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Eva! Jeg har akkurat applikere ferdig og nå står rammene for tur. Ser ikke så aller verst ut, men tror det hadde gjort seg med noe sprekt stoff innimellom. Så flott at du har fått fram navnet ditt når du skriver kommentarer!

    SvarSlett