fredag 12. september 2014

Dag 2 av Quiltefestivalen

For noen dager vi har her på Gardermoen - med nye opplevelser hele døgnet! Det er som å være i en godtebutikk hele tida! Omkring 1000 quiltedamer er samlet her, og gjett om vi koser oss?!

For oss startet dagen i dag med kurs med Masako fra Japan. Hun designer små, artige ting både til nytte og til pynt. Masako og hennes datter er søte, trivelige damer. Vi rakk bare å gjøre ferdig 2-3 blokker, men lærte masse om sying på papir og jobbing med små, små tøybiter. Tilslutt skal det bli ei veske når alt blir ferdig.


Slik ser originalveska ut.


Disse tre små pynteblokkene jobbet vi med i dag.


Kursarrangørene Kathrine, Åsne og Siw - sammen med Masako og hennes datter. For noen damer,sier jeg bare!

Ta en kikk på bildene og la deg inspirere!







6 kommentarer:

  1. Å så misunnelig jeg er, men kanskje jeg får oppleve det en annen gang?

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner godt at du er det! Her har vi hatt så mange opplevelser på tre dager, at det nesten blir i meste laget. Jeg er usikker på om dette blir en årlig tradisjon. Det er utrolig mye arbeid som ligger bak. I tillegg må sikkert utgifter ses opp imot inntekter til slutt. Håper likevel at det ikke blir så lenge til neste gang.

      Slett
  2. Så kjekt. Skulle også gjerne ha vært der. Håper det blir en årlig happening.

    SvarSlett
  3. Det håper jeg også at det blir, men arrangørene har nok brukt utrolig mye tid på forberedelser til denne festivalen, og de har jo også butikker å ivareta utenom alt dette, så jeg forstår det om det ikke blir et årlig arrangement.

    SvarSlett
  4. Denne festivalen har gitt oss masse inspiasjon til å videreutvikle vår felles hobby. 4 døgn sammen med 700 entusiastiske damer med felles interesse har vært kjempegøy. Takk for supre dager med masse læring.

    SvarSlett
  5. Tusen takk selv, for at du ville være med og dele denne opplevelsen med meg!

    SvarSlett