mandag 4. februar 2013

"Trendy" skal det være

I helga ble jeg ferdig med dette settet - designet av AnnAKa. Mønsteret består av løper og to puter, men jeg valgte å sy to brikker isteden for putene. Plana var at den lille brikken skulle få bredere rammer på kortsidene, men mangelen på svart stoff stoppet disse planene. Den største brikken skulle også hatt litt bredere rammer, men slik ble det altså ikke. Jeg ville sy ferdig hele settet, og når man bor langt unna en sybutikk blir det til at man tyr til reserveløsninger.

Dette var greie og morsomme blokker å sy. Jeg ble rimelig fornøyd med resultatet, selv om rammene kunne vært litt breiere på brikkene.

Kommende helg blir det kurs med AnnAKa. Gjett hvem som gleder seg? Alltid morsomt å lære noe nytt!

2 kommentarer:

  1. Det var ett snyggt set Du sytt designat av AnnAKa, tycker jag. Själv har jag sytt en löpare som jag visade på min blogg i går. Den är inte av samma mönster som Du använt. Men vissa liknande drag i mönsterkonstruktionen finns nog, tror jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Takk for det! Som du sier - det er en del likhetspunkter mellom din og min løper. Jeg var inne på bloggen din og tok en kikk på løperen. Du hadde valgt fine farger, synes jeg. Jeg så også "oppskriften" på en slik løper som du hadde laget, og tror jeg må prøve den en dag. Det går en del stoff i det mønsteret jeg har brukt fordi trekantene er brettet og ligger "oppå" duken på en måte.

    SvarSlett