lørdag 15. februar 2014

"Snart vår" og elg i solnedgang...


Da er den andre bestilte løperen ferdig og gjort klar for salg. Blir litt rart dette - jeg har aldri tatt betaling for noe jeg har sydd før. 
Dette er den andre løperen jeg har sydd i AnnAKa sitt mønster "Snart vår". Denne er litt lysere enn originalen og i helt andre stoffer. 

This is another pattern from the Norwegian designer AnnAKa. It' s called "Soon spring". This is my second table-runner made from this pattern. The application is done in a spesial way. 

Applikasjonsteknikken er litt annerledes enn vanlig, men godt egnet til å applikere små, detaljerte mønster. Og så er den utrolig rask å sy...



Da jeg kom inn etter å ha fotografert løperen, fikk jeg plutselig se en diger elg utenfor. Han koste seg tydelig med greiner som ligger igjen etter uttynning av skog. Jeg rakk både å hente kamera og liste meg ut på altanen for å ta bilder. Først da en av hyttenaboene dro i gang ei motorsag, ruslet elgen bedagelig avsted og forsvant bak garasjen.

Artig opplevelse, men det hadde kanskje blitt vel spennende om jeg hadde bestemt meg for å legge fotoseansen foran huset!

An elk (amr. moose) visited us yesterday. It looked like he enjoyed some branches from the trees in front of the house. I am glad I did the fotosession behind the house.

2 kommentarer:

  1. Det var ju en häftig upplevelse som Du fick, och kul att Du kunde fotografera älgen innan den stack iväg!

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Så flotte løpere du har sydd, ja, jeg kjenner til det, ikke lett å sette pris på noe som man lager. Stilig at du fikk sett elgen når du hadde kameraet klart!

    SvarSlett