søndag 17. mai 2015

.... og Kystdrakten ble ferdig akkurat i tide

Det har vært stille på bloggen min en god stund nå, og grunnen er at det meste av fritida har vært brukt til sying av Kystdrakt og noe strikking. Det tok si tid å få ferdigstilt Kystdrakten i pikestørrelse, og jeg må vel innrømme at jeg ei stund var litt usikker på om jeg ville rekke det til 17. mai. Det gikk sånn akkurat - slik det har en tendens til å bli med meg. 


På kvelden 16. mai manglet noen knapper og trykknapper. 
Det kan ikke ses så godt her, men på smekken er det brodert en røsslyng, mens det på nederkanten 
av stakken er broderier av kjente og kjære kystblomster. 


Terna er en kjent fugl for oss på kysten. Her er den brodert på ryggen. 


Tre flotte barnebarn har vi. Her er jentene i Kystdrakt og Rondastakk. 
Rondastakken sydde jeg for noen år siden. 

1 kommentar:

  1. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvarSlett