lørdag 16. februar 2013

Løperen "Vinter" er ferdig, men vinteren utenfor dørene er ikkeover ....

Jammen klarte jeg å få ferdig løperen "Vinter" - et mønster designet av AnnAKa - mens det fortsatt er vinter! Dette var en artig løper å sy. Kjenner at jeg liker kombinasjonen stichery og søm, selv om jeg akkurat nå er i gang med blokksying og bruk av linjalen Lazy Angle. Det kommer snart et produkt her der denne linjalen er brukt.

Men i går ble altså vinterløperen min ferdig. Jeg gjorde en tabbe før quilting denne gang. Som så ofte før, ville jeg også denne gang merke opp noen streker på midtpartiet for å plassere de første linjene. Fant ut at jeg skulle bruke gul krittblyant. Det var ikke lurt! Vanligvis er det bare å børste vekk krittstreker - gjerne med en fuktig klut. Men denne gangen gikk det ikke som forventet - de gule krittstrekene ville nemlig ikke forsvinne. Jeg prøvde alle mulige triks, og til slutt måtte jeg vaske løperen. Selv en tur i vaskemaskina fjernet ikke alle spor - så nå må jeg leve med dem inntil videre! Forhåpentligvis forsvinner de etter flere runder i vask, men jeg er jammen ikke sikker på det....!

Moralen i denne historien er: Bruk aldri GUL krittblyant til oppmerking på lyse stoffer!! Har du noen liggende, så kast dem i søppelbøtta snarest mulig!,







2 kommentarer:

  1. Jag tycker att Din löpare "vinter" som Du visar oss nu är underbart vacker. Broderiet är så fint och Du har kviltat den jättesnyggt!

    Dollandesign

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker også løperen veldig godt, men som du skjønner så fikk jeg noen utfordringer med det gule kalkkrittet.

      Slett