søndag 30. desember 2012

Gaver fra adventskalenderen blir til juleduk

Nå har jeg endelig tid til å ta fram adventskalendergavene fra Northern Quilts igjen! Var nok for ambisiøs først i desember når jeg trodde at jeg skulle klare å få laget ferdig en hel juleduk midt oppe i forberedelser til bursdag og jul! Men det blir jul igjen neste år, og denne gangen har jeg lovet meg selv at jeg skal få unna en del juleting allerede i januar. Det er så frustrerende å ha planer og stoff liggende som det ikke er blitt noe av, og så kommer det alltid noe nytt og spennende på høsten som en absolutt vil sy. Når man i tillegg har en tendens til å starte for seint med juleforberedelsene, sier det seg selv at man ikke kommer i mål med alt!

Første prosjekt ut er altså årets adventskalender!

Så langt kom jeg før juleforberedelsene satte inn for alvor - midpartiet i duken ble  ferdig!
Jeg er veldig fornøyd med denne delen. Nydelige rødfarger!


Første stjerblokk av fire er ferdig - den ble ikke så aller verst!


Andre stjerneblokk er ferdig! Blokka ble fin den, men jeg vet ikke helt hva jeg synes om å lage slike blokker.
 Bitene er veldig små og det er vanskelig å få alt helt nøyaktig. .... og det er tidkrevende!
Jeg får jobbe videre med de to siste blokkene i dag, så får vi se om holdningen endrer seg etter hver!



5 kommentarer:

  1. Dette blir lekkert. Fint nyttårsforsett å sy det ferdig nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Koselig med kommentarer da!

      Slett
  2. Tror ikke jeg har vært her inne før. Vil bare si at det er en koselig blogg du har, og det julebordet ditt litt lenger ned her var bare helt nydelig

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Hyggelig med kommentarer!

      Slett
  3. Det Du har sytt i rött och vitt och visar oss här är mycket stilrent och fint, tycker jag. Är glad att jag har "hittat" Din blogg. Kommer att komma tillbaka och besöka Dig igen för jag gillar det jag ser.

    Dollandesign

    SvarSlett